Jak cvičit pánevní dno

Pánevní dno hraje klíčovou roli ve zdraví a pohybu každého jednotlivce. Jeho funkce zahrnuje podporu orgánů v pánevní oblasti a kontrolu nad močením, stolicí a pohlavními funkcemi. Cvičení pánevního dna není jen pro ženy – je důležité pro obě pohlaví a všechny věkové kategorie. Pokud si potřebuješ otestovat pánevní dno, tak návod najdeš v tomto článku.

Anatomie pánevního dna

Pánevní dno je složeno z různých svalů, včetně svalů pánevního dna, které tvoří podporu pro orgány v těle. Tyto svaly jsou často oslabené z nedostatku cvičení, těhotenství, porodu, nebo prostě z nedostatku povědomí o jejich existenci.

Kegelovy cviky

Jednou z nejúčinnějších metod posílení pánevního dna jsou Kegelovy cviky. Tyto cviky zahrnují stahování a uvolňování svalů pánevního dna. Pro správnou kontrakci svalů je důležité cvičit pomalu a kontrolovaně. Základní postup může být: stáhnout svaly, jako byste se snažili zastavit močení, a držet tuto kontrakci po dobu 5-10 sekund, pak uvolnit. Opakujte 10-15krát alespoň třikrát denně.

Níže uvádím dvě video ukázky pro cvičení a vnímání pánevního dna.

Vnímání pánevního dna

Aktivace pánevního dna

Pravidelnost je klíčem k úspěchu

K dosažení optimálních výsledků je důležité cvičit pánevní dno pravidelně a začlenit tyto cviky do svého každodenního tréninkového režimu. Ideálně byste měli provádět cviky alespoň třikrát týdně.

Kombinace s posilováním CORE

Posilování pánevního dna lze velice dobře zefektivnit kombinací s cvičeními na posílení core. Silné pánevní dno a silné core jdou ruku v ruce. 

Pozvání do mého programu posílení core

Pokud hledáte podrobný a efektivní program na Core a tím i pánevního dna pomocí inspirace z vývojové kineziologie prof. Koláře, ráda bych vás pozvala do online programu Posílený CORE, není žádný fór
Tento program je navržen tak, aby vám poskytl nejnovější informace, techniky a cviky pro posílení a pomohl vám dosáhnout vašich cílů.

S důsledným tréninkem a péčí o své tělo můžete dosáhnout silného a zdravého pánevního dna, stabilního core a celkově vyšší úrovně pohybového zdraví.
Připojte se k 6týdennímu programu ještě dnes a začněte investovat do svého zdraví a pohody! 

 

(Visited 23 times, 1 visits today)