Core cviky

Core cviky: pevný základ pro tvé tělo

Cvičení zaměřené na core, neboli střed těla, představuje nezbytný základ pro vybudování silného a funkčního těla. Core cviky jsou klíčové pro posílení středu těla, což podporuje celkovou stabilitu, správné držení těla a zlepšuje výkonnost. Správně natrénovaný core udrží naše tělo ve správných pohybových vzorcích i při únavě, což nás činí efektivnějšími v mnoha aktivitách, jako je běh nebo jízda na kole a nejen těch..

Proč je core cvičení tak důležité?

Core zahrnuje nejen svaly břicha, ale i svaly bránice, hluboké břišní svaly, pánevní dno a svaly zad. Tyto svaly společně pracují na podpoře těla, zlepšení rovnováhy a ochraně před možnými zraněními. Silný a funkční core je základem pro udržení zdravého pohybového aparátu.

Jaké jsou nejlepší core cviky?

Nejúčinnější core cviky jsou často ty základní, které jsou prováděny s důrazem na správnou techniku. Základní aktivace core svalů v leže může být výchozím bodem pro každého, kdo chce svůj core posílit správným a bezpečným způsobem. Jak na to se můžeš podívat ve video ukázce níže. 

 

https://youtu.be/72ryCjHK_VQ

 

Jak začlenit core cvičení do svého tréninku?

Zapojení core cvičení do vašeho tréninkového plánu by mělo být pravidelné, ideálně minimálně 3krát týdně. Po porodu je možné začít s jemnými core a dechovými cviky denně, postupně zvyšovat intenzitu a počet opakování s důrazem na kvalitu provedení.

Časté chyby při core cvičeních:

  • Špatné držení těla a neudržení neutrální pozice páteře
  • Vypouklé břicho nebo nesprávné rozložení zátěže mezi svaly
  • Nedostatečné dýchání nebo zadržování dechu

Závěr:

Core cvičení je nepostradatelnou součástí vyváženého cvičebního režimu. Posílením core nejenže zlepšíte svůj vzhled, ale především podpoříte své zdraví a celkovou pohodu. Správnou technikou, důsledností a trpělivostí lze vybudovat silný core, který poslouží jako pevný základ pro všechny vaše aktivity. Pokud chcete začít na svém CORE pracovat. Mrkněte na mé programy.

 

7denní mini kurz Objev tajemství silného a funkčního CORE (středu těla)! Získejte plošší břicho a funkčnější tělo.

  • 7 dnů intenzivně a komplexně věnované břichu (core*).
  • Základní cviky pro posílený core a ploché břicho (i při diastáze a po porodu). 
  • Jak cvičit břicho a střed těla a co NE-cvičit.
  • Podporu, motivaci, správné řešení i z oblasti sebepéče a jógy.
  • Cvičení zabere max 15 minut denně.

 


Chci mini kurz

core

  • 4 + 2 týdny intenzivně a komplexně věnované břichu (core*).
  • Sestavy cviků pro posílený core a ploché břicho.
  • Účinné cviky, které jsou prověřené a ozkoušené. (Kombinace vývojové kineziologie prof. koláře, zdravotního cvičení, pilates a funkčního tréninku pro tvé nejlepší výsledky.)
  • Podporu, motivaci, správné řešení  i z oblasti výživy, sebepéče a sportu.
  • Cvičení zabere max 15 minut denně.

 


Chci video

(Visited 52 times, 1 visits today)