Co dělat při akutní bolesti zad

Bolest zad může značně ovlivnit kvalitu vašeho života, ať už je způsobena dlouhodobým sezením u počítače nebo náhlým špatným pohybem. Přestože může být lákavé akutní bolest zad ignorovat a doufat, že sama odezní, je důležité věnovat jí patřičnou pozornost a aktivně se snažit o úlevu. Dlouhodobé užívání prášků na bolest není řešení. No a co dělat?

První pomoc při akutní bolesti zad:

Když vás bolest zad překvapí, může být obtížné vědět, co dělat. Prvním krokem by mělo být nalezení úlevové polohy, která minimalizuje bolest. Lehké protažení nebo aplikace teplých/krycích obkladů může pomoci uvolnit napjaté svaly. Pamatujte, že tyto metody jsou dočasné a měly by sloužit jako rychlá úleva, nikoli jako dlouhodobé řešení.

Úlevové cviky

Úlevový cvik – krční páteř: Po odeznění akutních bolestí cvičte v rovném vzpřímeném sedu stahování ramen vedle těla dolů a současné vytahování krku a hlavy vzhůru. Viz obrázek úlevový cvik krční páteř.

 

Úlevový cvik – hrudní páteř:  Po odeznění akutních bolestí cvičte v napřímeném sedu hluboký nádech a výdech, soustřeďte se na postupné prodlužování dechového cyklu, na pocit úlevy ve ztuhlém místě během výdechu a na pocit protažení a uvolnění tohoto místa během dalšího nadechnutí. Můžete využít moje video, zlepšení držení těla pomocí dechu – získáte ho zde:  Viz obrázek úlevový cvik hrudní páteř.

 

Úlevový cvik – bederní páteř:  Položte se na záda na pevné podložce. Nechte kolena pokrčená a záda v neutrální poloze. Dlaně položte na břicho. Soustřeďte se na volné a dlouhé dýchání. Každý výdech směřujte do staženého bolestivého místa a prociťte postupné uvolňování bolestivého místa zad. Viz obrázek úlevový cvik bederní páteř

 

Kdy vyhledat lékařskou pomoc?

Pokud je bolest zad velmi silná. Někdy doprovázená horečkou a pokud máme slabost v nohách či problém s močením, doporučuje se navštívit lékaře. Tohle už jsou opravdu známky vážnějšího stavu.

Dlouhodobě udržitelné řešení bolesti zad?

Prevence je klíčová. Pravidelné cvičení, při kterém protáhnete svá záda je klíčové. Zlepšíte tak flexibilitu a budete bolesti předcházet. Zároveň se udržíte v dobré náladě. Vaše tělo bude mít správné držení a i sezení u počítače zvládnete. 

A jak na to dlouhodobé řešení? Třeba s kurzem Záda bez bolesti, hlava bez starosti. 

Chcete-li přistupovat k bolesti zad komplexně, představuji vám kurz “Záda bez bolesti, hlava bez starosti”. Tento kurz nabízí komplexní řešení ve 4 týdnech. Již za 15 min denně 3x v týdnu. Cvičení je jednoduché a pomůže vám dostat záda do formy. Zmírnit vaši aktuální bolest, ale také posílí vaše záda a zlepší vaši celkovou pohyblivost a stabilitu. Připojte se ke mně a učiňte první krok k životu bez bolesti zad.

Akutní bolest zad nemusí ovládat váš život. 

S vhodnými postupy a pravidelností můžete najít úlevu a dělat aktivity, které vás baví. 
Nezapomeňte, že vaše záda potřebují pozornost a péči. 

 

Záda bez bolesti, hlava bez starosti

Zažij pozitivní proměnu svých zad za 3x 15 minut týdně. S 4týdenním online kurzem. Z pohodlí svého domova.
(Visited 21 times, 1 visits today)