Bolest spodních zad provází většinu sedící populace. Někdy se jim říká také bolesti v kříži. Tyhle bolesti zad jsou častý problém. Ovlivňují kvalitu života a také naše vztahy. V tomto článku se podíváme na příčiny těchto bolestí, na to, jak je řešit a jak postupovat, abyste si udrželi záda bez bolesti, hlavu bez starosti. Také vám představíme speciální program, ve kterém se prevenci bolesti zad věnuji.

 

Příčiny bolestí spodních zad

Bolesti spodních zad mohou mít různé  příčiny jako například:

  • Dlouhodobé sezení, nevhodné držení těla nebo nevhodné zvedání těžkých předmětů bez přítomnosti opory CORE.

  • Problémy s meziobratlovými ploténkami: Výhřezy nebo degenerace plotének mohou vyvolat bolest v kříži.

  • Osteoartróza: Degenerativní změny v kloubech mohou vést k bolestem a ztuhlosti.

 

Možnosti řešení bolesti spodních zad

Při řešení bolesti spodních zad je dobré zkusit najít a pochopit jejich příčinu. Podle této analýzy pak zvolit vhodné řešení pro zlepšení stavu. Níže uvádím některé možnosti řešení.

  • Úprava životního stylu: Změna návyků v práci. Tj. pravidelné protažení v kanceláři, procházka pro vodu a více chůze či jiného pravidelného pohybu.
  • Fyzioterapie: Vyhledání odborníka a rehabilitace/ cvičení pod jeho vedením. 

  • Zdravotní cvičení a strečink. Z vlastní zkušenosti vím, jak je protahování důležité. Pomáhá uvolnit napjaté svaly, “promazat” tělo a udržet čistou mysl. I 15 minut protažení se počítá. Pokud chceš pomoci se svojí pravidelnou 15ti minutovkou, věřím že ti řešením může být můj 4týdenní program Záda bez bolesti, hlava bez starosti. Kde za 15min denně 3 x v týdnu ucítíš již za 4 týdny změnu.

Co dělat pro zlepšení?

  • Postupujte opatrně: Pokud začnete cítit bolest během jakékoliv aktivity, zpomalte a poslouchejte své tělo.

  • Vyhněte se náhlým a zbrklým pohybům: Zvedání těžkých věcí nebo prudké pohyby mohou zhoršit vaše stavy.

  • Pracujte na svém držení těla: Správné držení těla při sezení, stání a pohybu může předcházet bolestem zad.

  • Už dobré dýchání může odnést část bolesti. Třeba ti pomůže moje video Zlepšení držení těla pomocí dechu. Stáhni si ho zdarma

  • Zapojte svaly CORE, které jsou pro spodní záda také důležité.

 4týdenní program je navržen tak, aby vám poskytl komplexní podporu ve vaší cestě k zdravým a pohyblivým zádům bez bolesti. Programem již prošly 2 stovky spokojených účastníků. Podívej se, co získáš účastí na programu.  

Velkou výhodou je, že cvičíte v čase, který vám vyhovuje. Vše je dostupné pohodlně odkudkoliv. Stačí si najít pouhých 15 minut denně. 

 

(Visited 14 times, 1 visits today)